Vyhodnocení dotazníku - Uprchlíci prchají, máme taky prchat?

Moji milí, zdravím vás v chladné říjnové neděli. Po více než měsíci vám přináším vyhodnocení dotazníku na ještě stále aktuální téma - uprchlíci. Možná, že vás zaskakuje, že vyhodnocení přichází teď, ale řeknu vám upřímně, že jsem čekala, až dosáhneme alespoň stovky respondentů. Bohužel, moje čekání bylo zbytečné, ale i tak publikuji vyhodnocení, protože věřím, že by to mohlo někoho zajímat. Alespoň ty, co dotazník vyplnili. Držte si klobouky a pojdťe se na chvíli napojit na vlnu s uprchlíky :)

Zdroj

↑Syrští migranti na řeckém ostrově Lesbos protestují za lepší životní podmínky v uprchlických táborech...

Celkové údaje o respondentech  
Celkem respondentů: 84
Mužů: 20
Žen: 64
Průměrný věk:  20,6 let
1. otázka:  Co si myslíte o uprchlických táborech v ČR? 
 

Vzhledem k tomu, že uprchlíci prchají přes ČR do dalších vyspělých zemí, je jakousi naší povinností jim zařídit alespoň nějaké zázemí, tedy místo, kde by mohli ukojit své nejnutnější sociální potřeby. To mi připadne v pořádku, ale nemyslím si, že by mezi nejnutnější potřeby patřila posilovna a výběr ze tří jídel. Tímto se z pojmu "nejnutnější sociální pořeby" stává relativní pojem, který má ale podle mě opravdu jiný význam... Jedna věc je brát, druhá věc je dávat...

2. otázka: V zemích, kde přijmou uprchlíky (např. Německo) jsou ženy vyzývány, aby chodily méně vyzývavě oblékané. Souhlasíte s tím?
Výsledek této otázky je jednoznačný. 63 dotazovaných s tím rozhodně nedouhlasí, 14 souhlasí a zbytek upřesnil svůj názor v textovém poli, kde také převládala odpověď "ne." Já se přikláním k většině, protože nevidím sebemenší důvod, proč by se měli přizpůsobovat ti, co jim nabídnou pomoc. Připadne mi to tak trošku postavené na hlavu. 
"Zdá se mi to nebo se zbytečně vyvolávají konflikty? Někdo tu zapomíná kdo je v čí zemi. Oni se mají přizpůsobit. Ne naopak."
3. otázka:  Seřaďte odpovědi podle toho, koho byste zachránili nejdříve...
U této otázky jsem ještě upřesnila, že se jedná POUZE o hypotetickou možnost, která měla cíl seřadit skupiny lidí dle potřeb. Rozhodně nikoho neškatulkuji ani nic podobného, je to pouze psychologická otázka. Níceméně výsledné pořadí vypadá následovně:
Pořadí
1. Děti
2. Ženy
3. Staří a nemocní
4. Muži
5. Bohatí

4. otázka: Myslíte si, že svět dělá maximum pro vyřešení tohoto problému?
Já si to rozhodně nemyslím... Stát tvoří lidé, tedy národ, který má jakousi svou obecnou náturu. A pokud lidé nejsou schopni zařídit, aby jejich vlastní stát fungoval, silně pochybuji o tom, že se stane zázrak a uprchlíci začnou najednou fungovat v jiném státě. Takhle podle mě jejich problém přesouváme akorát k nám. Viděla jsem nějaké záznamy z demonstrací, kde na transparentech byla psána různá hesla ve smyslu: "Všichni mají být šťastní, nejen lidé v Evropě a Americe." Ale pokud stále budeme přijímat uprchlíky do Evropy a dále, zůstane to tak a lidé budou nadále šťastní jen v Evropě a Americe. Takže si myslím, že pomoc by byla efektivnější, kdyby se zakročilo v ohnisku problému...
 
71 respondentů si je jistých, že svět maximum nedělá, 4 jsou přesvědčeni o opaku a 9 svůj názor upřesnilo v textovém poli.
"Nesnažíme se odstranit příčinu této krize, tedy to, proč lidé utíkají ze svých zemí. Kdybychom napomohli k zlepšení podmínek v jejich státech, určitě by se tato krize zmírnila."
"Svět absolutně neví, co má dělat!!! Poslouchá jen našeptávání pana Obami a pak se budeme všichni divit. Proč nevezmou pár set tisíc uprchlíků USA? Na odpověď si počkejme pár let....USA totiž tato pomalá strategie rozpadu Evropy velmi vyhovuje."
Cílem uprchlíků jsou vyspělé státy Evropy.
 
5. otázka: Sledujete nějaké kampaně známých osobností upozorňující na tuto problematiku?
25 lidí, stejně jako já, sleduje nějaké kampaně známých lidí. Musí to být strašn výhoda slavných - mají své určité publikum s určitými názory, tudíž je tak jednodušší si prosadit ten svůj, nebo ho lidem alespoň ukázat... Já sleduji kampaň Tomia Okamury a jeho hnutí SPD. Názor a hlavní myšlenka se mi dost zamlouvá. Pár lidí mi ale řeklo, že zrovna jeho by v tomto nepodporovali apod., moc by mě zajímalo, proč.
 
Tomio Okamura na demonstraci proti přijetí uprchlíků na pražském Můstku 18. července 2015.
 
6. otázka: Jak byste problém uprchlíků řešili vy, kdybyste měli neomezené možnosti a prostředky?
"Když by vsotupili na naše území, tak bych se ubytoval do táborů(na které by si ovšem museli vydělat, né jako dárek!!!!!!) a pokud by pracovat nechtěli nebo dělali bordel, tak jsem normálně vyhodit od tam od kud přišli."
"Zachránit zatím děti, pak teda jejich rodiny, ale nejprve krestanske, protože si prřznejme, že tem se nepodaří většinou prchnout, protože je muslimove zabiji, přitom by se ale líp přizpůsobili. Vlastně je to jedno, ale poslat sem nejen chlapi, ale hlavně ty děti a ženy...ale jen lidi, kteří opravdu prchají před válkou. To by bylo prozatím. Dál, ať se to někomu líbí, nebo ne, bych poslala nejlepší armádu na ISIS. Pozabíjet je. Je to kdo z koho. Všichni tihle fanatici si to zaslouží. Zní to hrozně, hrozně, že se mi úplně míchaji myšlenky, ale co jinýho máme dělat? Nastěhovat si sem celou Afriku a čekat, až se IS přesune sem?"
"V podstatě tak, jak to nyní řešeno je. Systém imigrace je důkladně promyšlený, určitě je nelze ihned vypustit do země, ale shromažďovat je v uprchlických táborech, kvůli karanténě a prvotní pomoci, aby se pak mohli snáz začlenit do společnosti, sehnat bydlení a práci, vytvořit si pracovní místo (podnikání), pak aby za muži mohli přijet ženy s dětmi, pro které už by muž připravil zázemí."
7. otázka: Kdyby se u vašeho bydliště vystavoval nový uprchlický tábor a vás by požádali, abyste tam pracovali,jak byste reagovali?
8. otázka:  Máte strach z toho, že uprchlíci začnou mít více nároků a budou tak dělat problémy státům, které je přijaly?
Toho bych se já osobně moc nebála, spíše jsem měla a mám strach z toho, že nikdo neví, co je to za lidi. Možná, že to někomu připadne jako těžké fantasy, ale kauza s Charlie Hebdo by mi také připadla jako fantasy, než se stala. Mezi těmi stovkami a tisíci uprchlíků může být jeden blázen, třeba člen ISIS, který si na sebe může dát bombu a někde se odpálit. Je to strašné, ale kdo nám vyvrátí, že se to nemůže stát? Nikdo... Dalších 63 lidí se také bojí.
 
9. otázka: Mají na vás vliv média ovlivňující vaše city? Necháte se médii citově vydírat?
"Ano, vliv mají, ale hodně jsem cestovala, znám prostý lid v těchto zemích, jsou to lidi pokorní a slušní, bohužel nemají u nich dobré podmínky na život a nesouhlasí s tím, co se tam děje, jejich snahu začít žít v jiných podmínkách chápu a na jejich místě bych to riskovala také a uprchla jinam. Většinou jdou tam, kde už mají několik let známé či příbuzné a vědí, že tam je život svobodnější. Ti lidé jsou velmi pracovití a pořád je lepší, když jich milion přijde do Evropy, než kdyby se měli stát pod nátlakem součástí nějaké islámské armády a jednou na Evropu zaútočit. Pokud těmto lidem budeme pomáhat, ti u nich to budou vědět a nebudou ani oni chtít po nás útočit, kor když tu budou mít statisíce z nich."
"Rozhodně vliv mají a dost velký. Předkládají nám svoji pravdu.
Pozoruji to na svém okolí a mohl jsem to vidět i na sobě.
Např. v době masivní kampaně za zvolení pana knížete Schwarzenberga jsem mu byl více nakloněn, ač normálně bych ho nikdy nevolil. Médii se vydírat nenechám, podobné obrázky jaké uvádíte (chlapec vyplavený na pláži) se snažím brát jen jako faktické a jako takové mají poměrně malou vypovídací hodnotu."
"Ne. Přijde mi to ubohé a trapné. Umírá a trpí spousta lidí, ale nikdo si jich ani nevšimne, dokud jich média nemůžou nějak využít. Médiím je ukradené nějaké utrpení, jenom se ho snaží sprostě využít k tomu, aby v nás vzbudili tu emoci, kterou v nás vzbudit chtějí. Tohle na mě nefunguje vůbec."
Média na nás mohou mít vliv, aniž bychom ho vnímali...
 
10. otázka: Máte cokoliv k tématu? Napište to!
 "Myslím, že celý problém je těžší než pomoct, nepomoct, poskytnout místo kde mohou zůstat nebo neposkytnout. Chápu, že se lidi bojí, ale třeba za příznivých podmínek potom mohou později také státu přispět a být hodnotnými členy svých komunit. Rozhodně celá situace nemá jedno jediné správné řešení, ale myslím, že by se světové velmoci měli spojit a snažit se přijít na to nejvíc přijatelné pro všechny, protože ta mediální hysterie kolem toho začíná štvát snad všechny..."
" Mám strach. Chci mít rodinu, chci mít práci a cestovat. Tolik omezení. Začne to tím, že nám zakážou vzít si šortky a nakonec nebudeme moct ani vycestovat. Je to šílený. Bojím se teď chodit venku ještě víc. Bojím se jet vlakem. Nedovedu si představit teď vycestovat. Ale co je to za život? Co je za život vidět, jak se sem cpou a všichni jim ustupují. Nemám nic proti uprlichlíkům, ale podpalovat auta, bodat lidi a ještě si stěžovat...Je to nechutný. V Itálii obsazuji domy lidem, co nejsou zrovna doma. Je to normální? Copak kdyby nám šlo o život a prchali my, budeme tam flusat na lidi v minisukních? Chci, aby někdo řekl dost. Tohle nemá konce..."
To by bylo k dnešnímu vyhodnocení všechno. Názor si můžete udělat sami, každopdáně by mě moc potěšilo, kdybyste jej napsali dolů do komentářů. Na závěr bych také omluvila za jednu důležitou věc, kterou jsem si uvědomila díky vám, až po vytvoření dotazníku. Dávám některým z vás za pravdu, že tento dotazník nebyl až tak nestranný, prostě jsem nezvládla do něj nevložit můj názor. Příště se budu snažit o absolutní neutrálnost... Mějte se krásně.
 
 
 
 
 

 

 

 

Vaše názory

spíš taková připomínka než titulek

Tomia Okamuru a jeho kampaň nějak výrazně nesleduji, zvláště proto, že se nechci do tohoto problému v tuto chvíli nějak extra angažovat. Musím ovšem konstatovat, že jsem od některých lidí slyšela, že na ně pan Tomio a jeho mluva působí silně populisticky.

Re: spíš taková připomínka než titulek

Chápu, že to tak na někoho může působit. Já mám zase pocit, že se snaží věci řešit, zatímco jiní politici za každou cenu chtějí zůstat u svého koryta... Ale jaký má opravdový záměr, to ví jen on :)

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!