Střední škola MUST HAVE!

Zdravím vás moji milí, opět a zas. Hned na začátek vám řeknu, že jsem tak moc překvapená z toho, jaký měl minulý článek úspěch. Ti, co jste na fb stránce blogu jste určitě četli, že článek o studiu na gymnáziu si za jeden den přečetlo neskutečných 1036 lidí. A protože jste mi mnozí psali, že vám článek pomohl k ujasnění si informací o studiu, rozhodla jsem se napsat druhý článek na podobné téma. Pokusím se sepsat, co je dobré si na střední školu pořídit, jak si zorganizovat čas a další, co vám třeba opět pomůže. Pojďmě na to :)

Diář - nutnost pro toho, kdo chce mít ve věcech pořádek!
Na základní škole jsem nikdy neměla žádný deníček, jak jsem si psala úkoly, následující testy, akce a další důležté informace. Ale zjistila jsem, že na gymplu (i jiné střední škole) je to nutnost. Tedy pokud chcete býti v obraze. Když si to pečlivě zapisujete, nemůže vás překvapit nějaký test, zkoušení nebo cokoliv jiného. Takže diář můžu jedině doporučit!
 
Ano, i tak může vypadat diář gympláka, aneb každý den test. 
 
Konec učení ze dne na den!
Další důležitá věc, která vám učení strašně ulehčí. Trvalo mi to celkem dlouho, jak se naučit učit, ale už jsem si najela na svůj systém. Každému vyhovuje něco jiného, ale jednu jedinou věc bych vám chtěla sdělit. Na velké písemky je lepší se učit dopředu, klidně místo jednoho dne dva nebo tři. Rozdělte si to, stanovte si reálně cíle a věřte, že to půjde líp. 
 
Zbytečný odpor - největší chyba, co můžete udělat
Je naprosto přirozené, že jsou věci, které vám jsou proti srsti. Jak už jsem psala v předchozím článku, nejde, aby všechno bylo dokonalé. Na světě existuje určitá rovnováha, tudíž i ve škole. Jsou tam předměty, které osobitě nesnášíte, jsou tam profesoři, které byste třeba vyměnili, jsou tam spolužáci, kteří vám nejsou příliš sympatičtí. Ale s tím vy nemůžete nic udělat. Proto je lepší se s tím raději smířit a udělat něco proto, aby se vztah k dané věci zlepšil. Z celého srdce jsem nesnášela fyziku, měla jsem pocit, že z ní prostě propadnu. Začala jsem chtít se zlepšit, začala jsem se učit průběžně, začala jsem se zlepšovat a ejhle, z fyziky mám hezkou dvojku. I jazyk si můžete zpříjemnit, dívat se na filmy v daném jazyce, číst články v daném jazyce, poslouchat písničky, cokoliv. I sebemenší odpor má vliv na vaše výsledky...
 
 
Nesrovnávejte se
Několikrát jsem se setkala s tím, že "někdo chtěl být lepší jak tamten" a "tamten měl jedničku a já ne" a s dalšími takovými větami. Je potřeba si uvědomit, že každý jsme jiný, každý jsme nadaný na něco jiného, proto srovnávat se je největší blbost, která vám akorát tak snižuje sebevědomí. Jak tvrdím už dlouho, známky nejsou subjektivní forma ohodnocení, proto je není potřeba brát na tu nejvyšší váhu (ovšem netvrdím, že mít samé čtverky na vysvědčení je 
v pořádku). Jedete sami za sebe, učíte se pro sebe, ne proto, abyste byli lepší než někdo. Pokud si toto uvědomíte, máte život mnohem lehčí.
 
Nelíbí se vám to? Řekněte to!
Pokud je něco, s čím nesouhlasíte, vyjádřete svůj nesouhlas. Může se jednat o ponižování, o pomluvy nebo třeba i o nějakou školní akci. Záleží samozřejmě na kolektivu, ale u nás na gymnáziu se s většinou lidí dá v pořádku diskutovat a myslím, že se respektujeme, když s někým nesouhlasíme. Jedině tak totiž můžete změnit danou věc. A já říkám to, že "kdo nevolí, nemá právo si stěžovat." Zkrátka, vyjadřujte svůj názor.
 
Doufám, že někomu tento článek opět pomohl. Pokud máte nějaké další dotazy, klidně se ptejte. Závěrem bych vás chtěla poprosit o vyplnění dotazníku, který mám momentálně rozjetý. Každý názor se počítá!
Odkaz najdete zde → www.mojeanketa.cz/pruzkum/241977010/
Předchozí článek o studiu na gymnáziu najdete zde → Gympl? Aneb jaké to je studovat na gymnáziu.
A pokud chcete vidět příspěvky jako první, přidejte se na fb stránku → www.facebook.com/Baauuublog
 
 

Vaše názory

:)

Jsem na gymplu a snad nic z toho nedodržuji... totiž diář mám, ale nic do něj nepíšu, neučím se vlastně ani ze dne na den a většina věcí mi je jedno. :D
No jsem převážně na jedničkách. :D :)

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!