Vyhodnocení dotazníku "Psychické poruchy apod,..."

Zdravím vás, moji milí, opět a zas s dalším vyhodnocením dotazníku. Tentokrát je na téma, které se týká mnohých z nás, ale málokdo si to uvědomuje, málokdo o tom přemýšlí. Je nutné podotknout, že tento dotazník se umístil na druhém místě v soutěži o nejlepší návrh. Pokud byste si přáli další soutěž, dejte mi vědět do komentářů :) Pojďme na to!

Celkové údaje o respondentech  
Celkem respondentů: 103
Žen: 92
Mužů: 11
Průměrný věk: 17 let
Věkové rozmezí: 12-33 let
1. otázka: Jak často míváte psychické výkyvy? (Jste nervózní, nepříjemní, nemáte na nic náladu, protivní, úzkostliví, deprese apod,...)
Pouhé 3 % tyto potíže vůbec nemívají, 38 % mívají málo a 59% často. Já se považuji za jednu z těch, co mají tento problém málo. Mám období, kdy je vše, jak má, po nějaké době zase příjde období, kdy se cítím prostě bez nálady...  Jako na houpačce. Taky to tak máte?
 
2. otázka:  Co myslíte, že nejčastěji způsobuje vaše výkyvy nálad, nervové výkyvy apod.?

Dále lidé uváděli: 

  • Hormonální změny, menstruace,...
  • Vzpomínky a s nimi spojené smutné písničky,...
  • Tlak, nutnost provedení mnoho úkolů v krátkém čase, splnění něčeho, co je proti srsti,...
  • Absence protějšku, blízkých,...
  • Nedostatek nikotinu
 
"Cvičím a dala jsem si minulý rok za cíl, že do tohohle srpna zhubnu 10 kg... Zatím mám za sebou jen 6 kg... Bojím se, že to nestihnu, když v daný den neuděám nic, čím se neposunu blíže k svému snu, mám depky. Strach, úzkost, komplexy, beznaděj,..."       
 
"Abstinencia zo sebapoškodzovania, už štyri mesiace bez rezania robí svoje." 

 

3. otázka:  Navštívili jste kvůli svým depresím, poruchám apod. lékaře (psychologa, psychiatra)?
22 % lidí tomu tak učinilo a přiznávám se, že já patřím mezi ně. Není to dlouho, co mě trápilo už vám známé téma, smrt a vše s ní spojené. Mívala jsem špatný spánek, zlé sny. Z ničeho nic jsem měla návaly pláče a úzkosti. Musím říct, že jsem toho měla prostě už dost,potřebovala jsem se s tímto problémem nějak smířit a příjmout ho jako součást života. Myslím, že se mi to podařilo. Od posledního sezení se školní psycholožkou žádné takové chvilky nebyly a jsem za to strašně moc ráda.
 
4. otázka:  Pokud ano, pomohl vám?
49 % lidí po návštěvě s odbornou pomocí bylo zbaveno svých problémů. Je to téměř polovina a upřímně, čekala jsem, že toto procento bude mnohem větší...
 
5. otázka:  Který obrázek podle vás nejlépe vystihuje depresi?
Tuto otázku jsem sem dala proto, že jsem tak trošku předpokládala, že se odpovědi budou hodně lišit. Je strašně zvláštní, jak na každého obrázky působí, jak v nich každý vidí něco jiného. Určitě na tom má podíl vlastní zkušenost, co kdo zažil, jak se v dané situaci cítil apod,...Jak můžete vidět sami, nejvíce se podle vás dá k depresi přirovnat poslední obrázek.
 
6. otázka: Jak se snažíte depresi, psychické výkyvy zahnat?
Dále lidé uváděli:
  • Čtení
  • Spánek
  • Čekání, až to přejde
  • Trávení času s blízkými, s přáteli
  • Domácí práce (vaření, uklízení,...)
  • Sledování filmů, videí na YouTube
  • Samota, relax

"Sústreďujem sa na pekné veci + ak mám chuť sa porezať, vezmem pero a na miesto jazvy si tam nakreslím niečo pekné."

Jak už o mně asi víte, já v takových chvílích nejraději a nejčastěji píšu. Nemyslím tím články na blog (to bych tedy byla nešťastná hodně často :D ), ale myslím tím psaní bokem, na počítači, do deníku,... Podle toho, jak často si píšu sama pro sebe, poznám, jak jsem šťastná. Čím víc píšu, čím víc se citově svěřuji do písmen, tím více mě něco trápí nebo těží... 

7. otázka:  Když máte deprese, psychické výkyvy, máte tendenci být sami?
87 % lidí v těchto chvílívch má tendenci být sami. Já patřím mezi ten zbytek, protože když mizkrátka není dobře, mám potřebu obejmout, slyšet něco hezkého... Ale občas být sám je prospěšné a pomůže vám to si "vyčistit hlavu."
 
8. otázka: Vnímáte vliv vaší nálady na vaše okolí?
78 % lidí tento vliv vnímá a já s nimi souhlasím. Stojím si za tím, že nálada se šíří spolu se vzduchem...
 
9.otázka: Máte něco k tématu? Napište to!
" Od minulého července do tohohle ledna bych si dovolila říci, že jsem měla často deprese. A nenávidím dnešní lidi, co vykládají, že mají rádoby "deprese." Pořezané zápěstí, pořád jen drmolí nějaké ubulené žvásty a citátky. Kouření, chlast... U mně byla deprese tichá. Neměla jsem zapotřebí všem vykládat svoje problémy. Stranila jsem se lidí, nechtěla jsem s nimi mít cokoliv společného. Nikdo netušil, že mám deprese. Jednou jsem dokonce přemýšlela nad sebevraždou... Kdybych se zabila, nikdo by nevěděl proč... Deprese je tichá nemoc."
"Deprese podle mě je způsobena téměř ve všech případech ze stejného důvodu, a to společnosti. Například z toho, že vaše kamarádka se vám nevěnuje - společnost. Nebo si říkáte, že vaše postava není taková, jaká by měla být - opět společnost, protože kdyby nebylo společnosti a lidí, kteří podstrkují jiným lidem, že nejsou perfektní a měli by být, nebyli by ani lidé, kteří trpí anorexií, bulimií a dalšími kombinovanými poruchami."
Já bych na konec chtěla říct, že pokud máte nějaký problém, který vás trápí, nebojte se to změnit. Nebojte se říct si o pomoc, kamarádce, rodičům nebo odborné pomoci. Jsou věci, se kterými my sami někdy prostě nehneme a není nic špatného říct: "Mám problém." Možná, že někteří tápete nad smyslem tady toho dotazníku. Šlo mi o to, aby lidé viděli, že v problémech nejsou sami. Že mnohokrát si ty problémy děláme my, že mnohokrát jsou lidé, kteří řeší mnohem závažnější problémy než to, kolik za jaro shodili... Zkuste se nad tím zamyslet, zkuste rozlišit malicherné problémy od těch vážných. A pokud cítíte, že to sami nezvládnete, vyhledejte pomoc. Přece jen, jde i o vaše zdraví, protože spousta nemocí má příčin právě ve stresu. Mějte se rádi a važte si toho, co máte. 
 
A pokud je něco, comi chcete říct, chcete se podělit o své zkušenosti, máte něco k tématu, napište to do komentářů! Taky mi dejte vědět, pokud chcete další soutěž :)

Vaše názory

Chválím nápad :)

Super článek, velmi mě zaujal (asi jako každého zvědavého jedince)! :) doufám že chystáš další :)

Re: Chválím nápad :)

Děkuji! A to víš, že co nevidět tu bude nový dotazník a následně jeho vyhodnocení... Zvažuji pár témat, tak uvidíme, které vyhraje :) Také během prázdnin můžete čekat druhou soutěž o nejlepší návrh, tak jestli tě něco napadne třeba ... :)

Deprese

Tento článek či vyhodnocení mě posunulo o dost dál. Teď alespoň vím, že nejsem sama. A souhlasím.. Deprese je tichá nemoc. Přece chceme všem ukázat úsměv a né bolest? Také jsem vyhledala pomoc a momentálně mám za sebou testy a dvě sezení... Jen tak dál!

Re: Deprese

A tohle byl smysl toho, proč jsem to udělala. Jsem ráda, že ti to alespoň malinko pomohlo... Přeji, ať se co nejrychleji zbavíš nadměrných problémů a záříš jako sluníčko :) Zvládneš to! :)

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!