Jsou bezdomovci opravdu bez možnosti mít domov?

Zdravím vás, moji milí. Venku další z mnoha teplých letních dnů, prázdniny za dveřmi a starostí po krk. Včera jsem společně s kamarádkou potkala takového zvláštního pána. Nebo spíše chlápka. Víte, možná bych se u něho ani nepozastavila, kdyby nepozastavil on nás. Čekali jsme na autobus, vykládáme si a najednou se u nás objeví. Byl zvláštní, možná jsem se ho trošku bála. Požádal nás o "pár drobných." Asi jsem mu to chtěla věřit a dát mu je, ale jakýsi instinkt mi řekl "ne!" Prostě jsem nevěděla, co s nimi udělá, jestli takhle nesbírá drobné u stovek lidí... Prostě, má mysl rozhodla za mě.

A udělala jsem dobře. Dotyčnému to bylo asi úplně jedno, že ho vidím. Posadil se asi o pět metrů vzdálenou lavečku, něco sdělil svému parťákovi (třeba to, že u nás neuspěl?) a vytáhl si krabičku cigaret. Ano. Člověk, co údajně žije na ulici a nemá na jídlo, si vytáhl krabičku předražených cigaret. Moc tomu nerozumím, jak někdo, kdo nemá na jídlo může mít na cigarety, jejichž krabička stojí 80Kč. A já, kdybych byla jedna z těch, kteří propadnou lítosti (a kdoví, jestli by byla na pravém místě) a drobné mu dají. Já osobně si šetřím každou korunu a nedala bych peníze tam, kde nevím, jak s nimi naloží.

A co si můžeme koupit za 80Kč?
Zboží    Cena v KČ
Noc v noclehárně pro bezdomovce 45
Vyprání oblečení v noclehárně 15
3 rohlíky 6
100g lahůdkové pomazánky 13
Celková cena 79

A ejhle, pán bez domova by měl za cenu krabičky cigaret spánek pod střechou nad hlavou, v teple, v peřině, v čistotě. Také by si mohl nechat vyprat své špinavé oblečení a na večeři by si mohl dát tři rohlíky s lahůdkovou pomazánkou nebo s pár deky salámu. 
 
"Slečno, máte drobné na chleba?"
S touto otázkou jsem se už taky párkrát setkala, kdy za mnou došel muž bez domova a chtěl pár korun na chleba. Opravdu je chtěl na chleba? Co kdybych mu místo těch drobných chleba koupila? Byl by opravdu rád? Ano, ano, je to hodně individuální, ale v tomhle jsem asi nedůvěřivým člověkem a myslím, že by tak rád nebyl, protože s penězi měl jiné úmysly. 

Já osobně si myslím, že by bylo mnohem méně bezdomovců, když by měli alespoň snahu se mít lépe. Jak říká staré přísloví - všechno jde, když se chce.

A co vy? Máte nějakou zkušenost s žebráním bezdomovců? Je jich ve vašem okolí hodně? Když vás požádjí o drobné, dáte jim je? Máte cokoliv k tématu? Napište to! 

 

Vaše názory

pravda

máš pravdu. jeden muž bez domova oslovil mého učitele a poprosil o peníze. Třídní byl dobrá duše a tak mu dal 100 kč protože věděl že za dvacku si nic nekoupí a muž poděkoval a zamířil do hospody na piva a štamprdle. narovinu i já jsem teoreticky bezdomovec. u rodičů nebydlím tři roky, babička mě přehlásila na trvalý pobyt na městě a bydlím v obytném voze protože pořád přejíždíme s poutěma. ale mám střechu nad hlavou, máme vodu elektriku a máme nějaké peníze. na jídlo

Re: pravda

Přesně o tom v článku píšu... Nikdy nevíš, jak s penězi dotyčný naloží. A jinak, musíš mít zajímavý život, takový, pouťový :)

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!