Chci brigádu, dostanu ji?

Zdravím vás moji milí, opět a zas u dalšího nového a možná i užitečného článku. Měsíc prázdnin a brigády mám za sebou, proto jsem se rozhodla napsat tento článek, který třeba někomu pomůže. Chtěla bych se s vámi podělit o zkušenost, kterou jsem díky této brigádě (i té letošní) získala. Pojďme na to! :)

"Máte pro mě místo?"
První krok většinou musítě udělat vy. Chápu, že pro někoho to může být problém, ale zkrátka, když něco chcete, musíte pro to něco udělat. Nejčastější a dle mého názoru nejlepší prostředek, jak o práci požádat, je mail. Úplně pro prvotní kontakt mi volání příjde příliš osobní, ale vy to můžete mít určitě jinak. Když se jedná o písemnou žádost, je důležité, abyste dokázali zapůsobit i přes ni. Měli byste odhadnout délku, neměl by být ani příliš krátký, ani příliš dlouhý. Písemnost by měla být psána spisovně a srozumitelně, ale to určitě víte. Po odeslání si mail kontrolujte a rychle na odezvu reagujte. První krok je úspěšně za námi.
Osobní setkání - velká část úspěchu
Berme to tak, že vám zaměstnavatel odepsal a chce se s vámi domluvit na osobní schůzce. V tomto případě byste to měli být vy, kdo se podřizuje, takže pokud máte domluveno s kamarádkou, že zítra si vyjdete na piknik, a zaměstnavatel se bude chtít sejít zítra, je jasné, koho byste si měli vybrat. Pokud je to věc, která se dá odložit, odložte ji. Na následné setkání se vhodně oblečte (ne, nemusíte mít šaty až po kotníky nebo kvádro...) a dejte si na čas! Rozhodně nedojděte pozdě, ideální je být na domluveném místě tak 10 minut s předstihem. Věřte mi, i tohle hraje roli, a ne malou.
Nebojte se otázek
Je důležité, aby zaměstnavatel viděl zpětnou vazbu, že máte zájem... A otázky jsou nejlepší možnost, jak dát zájem najevo. Nebylo by moc důvěryhodné, kdybyste vše jen odkývali a bylo by vám prostě vše jasné...
Ach ty papíry...
Musíte si uvědomit, že práce je právní vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, proto mu také přísluší nekonečné papírování. Dohodu o provedení práce jsem já osobně podepisovala 3x - pro vedoucí, účetní a pro mě. V dohodě máte napsané všechny důležité informace, proto si ji řádně přečtěte.
A makáme!
Pokud jste úspěšně zvládli všechny kroky, už na vás čeká samotná práce. Každá činnost s sebou nese nepříjemnosti, ale berte to jako zkušenost. Věřte mi, že někdy budete mít chuť s tím seknout, utýct někam pryč. Ale já si vždycky řeknu, že když už jsem si tu práci dokázala sehnat, tak to prostě vydržím. A budu mít pěníze, zkušenosti...
 
Zrovna v tento moment jsem měla vážně chuť se na to všechno vykašlat... Byla to hodně, hodně moc znečištěná chatka, plná špinavého a zaschlého nádobí... To jsme mimochodem umývali v kýblu a studené vodě pod stromem před chatkou, protože chatka neměla kohoutek ani čepek do dřezu. Ale vzali jsme to s humorem, zvládli jsme to a jsem na to pyšná!
A když máte někoho do party, jde to všechno líp! Děkuji, Eli ♥
 
Tak čeho se při brigádě držet? Shrneme to do pár stručných bodů! 
  • Nebát se. Nebát se oslovit, nebát se jednat, nebát se ptát.
  • Pokud máte problém, řekněte to. Dejte to najevo. Komunikujte.
  • Snažte se vycházet s kolektivem. I když je to někdy možná těžší nez samotná práce.
  • Buďte dochvilní.
  • Držte se jasně daných pravidel.
  • Usmívejte se. Hned jde všechno líp :)
  • Pokud budete mít možnost, domluvte si brigádu s parťákem. Hodně vás to potáhne vpřed.

To byly mé rady a zkušenosti, teď přicházejí na řadu ty vaše! Napište ostatním do komentářů vaše poznatky a zkušenosti. Věřím, že to může někomu pomoci. A pokud máte otázky, ptejte se! Taky mi hoďte do komentářů vás blog, ráda se podívám! :)

 

 

 
 
 

Vaše názory

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!