Gympl? Aneb jaké to je studovat na gymnáziu.

Zdravím vás moji milí, opět a zas. Tak nějak nostalgicky vzpomínám na to, že před rokem jsem prožívala poslední chvíle z posledních na základní škole. Je to zvláštní pocit, že před rokem jsem byla jinou žákyní, na jiném místě, s jinými lidmi, ale je to hezký pocit. Po základní škole jsem se rozhodla podat přihlášku na dvě gymnázia a měla jsem to štěstí, že jsem si mohla vybrat. Můj zápisový lístek putoval do budovy boskovického gymnázia. Za ten rok už jsem stihla posbírat několik zkušeností, o které bych se s vámi chtěla podělit. Zejména budoucím prvákům to může pomoci k adaptaci a těm, co třeba gymnázium studují, k porovnání. A těm ostatním jen tak pro zajímavost :) 

Očekávání
Předpokládám, že jste se se školou alespoň trošku seznámili buď na příjmačkách, nebo k podání dalších dokumentů potřebných ke studiu, tudíž na vás škola nějakým způsoběm zapůsobila a vytvořili jste si nějaká očekávání. Já jsem je také měla, ale podle mě je lepší si tu laťku nedávat až nereálně vysoko a čekat, že studium bude samá příjemná záležitost a jedna samá radost. Každá škola, každé gymnázium má jiný režim a zvyky, ale globálně na gymnáziu jsou na žáky kladeny vyšší nároky (pokud to je opravdové gymnázium, které toto slovo nemá jen v názvu...). Přesvědčila jsem se o tom, že soukromá gymnázia to mají možná trošku jinak. Před samotným studiem je potřeba si uvědomit, že vám přibude mnohem více starostí, donutí vás to se trošku postavit na vlastní nohy a vystupovat sami za sebe.
 
 
Změna osobnosti(í)
Tento bod na sebe začínám pociťovat až nyní. Tak nějak na sobě cítím, že gymnázium mě změnilo a možná, že ze mě udělalo (dělá?) lepšího člověka. Gymnázium mě naučilo vnímat více lidi kolem sebe, vnímat jejich zvyky, emoce, názory a tolerovat je. Pohybuji se ve společnosti, kde je každý úplně odlišný, každý má jiný vkus, a to se mi líbí! Líbí se mi ta různorodost. Až na nějaké vyjímky na našem gymnáziu nejsou takové ty "mainstreamové" typy lidí, kteří jdou jenom za tím, co je in. Strašně se mi líbí, že si nosí co chtějí a ještě více se mi líbí, že to většina lidí prostě neřeší.  Ale ano, jako v každém kolektivu, jsou tam lidé, kteří vás a vaše já prostě pořád budou hodnotit skrze prsty. No a co! Změnila jsem se i já. Cítím, že k lepšímu. Gymnázium mi dává mnohem více, než pár známek do předmětů. Dává mi poznání (nebo alespoň cestu k němu) a možnost rozšíření objektivu, kterým se dívám na svět.
 
Volný čas? Co to je?
Mýtus, že s gymnáziem definitivně ztrácíte svůj volný čas, úspěšně bourám! Denně 2 hodiny trávím dojížděním, učím se dle školního období (před čtvrtletími je toho vždycky mnohem více), ale pokud si čas umíte rozvrhnout a neučíte se na testy den předem, volného času budete mít jen o něco méně, než dříve. Já jsem zastánce toho, že "jaký si to uděláš, takový to máš," a můžu potvrdit, že vy jste pánem svého času a záleží jen na vás, jak si to zařídíte. 
 
Ne s každým  a se vším si sednete...
To platí i pro jiné školy, než pro gymnázia... Ne každý profesor vám bude vyhovovat, ne každý spolužák vám bude sympatický. Klidně se můžete stát (jak se stalo i mně), že v předmětu, který patřil mezi vaše profilové, jste se stali žákem bojující o dobré (když dobré, tak za 3) výsledky. Ale také se může stát, že předmět, který vás neoslovoval, vás nyní chytne za vlásek a začne vás bavit, to je můj případ s geografií. Známka, to je jen číslo, nesubjektivní ohodnocení vašich vědomostí... Známka je bezvýznamné číslo, je důležité, co si ze školy odnesete do života, ne to, co napíšete do kontrolních prací. Takže si vůbec nelámejte hlavu z toho, že jste se třeba trošku zhoršili, že vám vycházejí horší známky nebo že vás předmět, který vás bavil, bavit přestal. A jediná rada, co vám můžu dát ohledně lidí, kolektivu, je nehasit to, co vás nepálí. Pokud se setkáte s konfliktním člověkem, s člověkem, co vám je třeba nesympatický nebo nepříjemný, prostě to neřešte. Zaprvé hlavně na začátku školního roku nevíte, co od člověka očekávat a zadruhé, nic byste tím nevyřešili. Největší obrana je smích, nenechte se lehce rozhodit a buďte svoji, nikdo nemá právo vás nějakým způsobem měnit proti vaší vůli. Je přirozené, že si všichni prostě nepadají do náručí...
 
 
Miluju svou školu!
Ano, možná se vám to zdá postavené na hlavu, ale je to opravdu tak. Naše gymnázium na mě dennodenně dýchá starými prostorami, ukrývající v sobě nerozuzlená tajemství. Prostředí ze starších období na mě dělá nepopsatelný dojem a při každém vstupu do historické budovy si vážím toho, že mám tu čest patřit mezi její studenty. Jsem na to opravdu pyšná. Myslím, že je strašně důležité, abyste se ve škole cítili příjemně, a to moje gymnázium splňuje. Našla jsem si tam nové přátelé, seznámila jsem se se zajímavými lidmi a poprvé jsem zažila pocit mít školu ráda...
 
A co vy? Také studujete na gymnáziu? Jaké je to vaše? Máte rádi svou školu? Změnila vás nějak? Máte něco k tématu? Napište to!
 
Před budouvou našeho gymnázia s holkama do (ne)pohody :)
 
 

Vaše názory

Strach..

Ahoj, tento školní rok mě čekají přijímačky na gympl, ale nevím, jestli je to správné rozhodnutí. Ano, vím, že tam chci, ale mám strach, jak se to bude vyvíjet tam, jestli budou učitelé schopni pomoci a vysvětlit látku znova, když jí nepochopím (tak, jak je to na základce-ne, že bych nějak často něco nechápala, ale myslím tím třeba ,, konzultace," kde jsem asi tak přibližně mohla udělat chybu atd..). Ředitel mi přišel sympatický, že dokázal vše vysvětlit, úplně mně nadchnul, ale bojím se, že když udělám chybu.. nevím no.. Měla bych asi spíše zapracovat na sebevědomí, ale u nás na základce to moc nejde..:/. No nic, zpátky k tématu.

Ještě jsem se chtěla zeptat, jak končíš/te ty/vy? Ti, kteří jsou v mém okolí na gymplu, tak dojíždějí v celku brzy, někdy i nastejno jako my.

Když jsem se podívala ke kamarádovi, který je letos na gymplu myslím 2 nebo 3 rokem na učení, nepřišlo mi to zase tak těžké a dalo by se i říct, že jsem tomu rozuměla (samozřejmě mi o tom něco řekl, protože jsem se ho ptala, co to je).. tak nevím:/.

Moc tam chci, průměr a vše ostatní vyhovuje, ale stále nevím kvůli třeba té maturitě, moc jsem toho nenašla, ale to se dělá ze všech předmětů, nebo z těch, které si zvolíš? (nedělá mi problém žádný předmět, ale jsem na základce, tam to může být jinak..)

A k tomu volnému času.. takže je to jen o kousek tedy? Podle toho asi, jak se kdo učí apod..., ale.. všichni kolem mě říkají, že nemají čas pak na nic, je to jen škola, škola, škola atd..

Jaký názor na to máš/te ty/vy?

Plus ještě jedna otázka.. je pravda, že si každý učitel na gymplu myslí, že jeho předmět je ten nejdůležitější a musí být prostě vše dokonalé?

Někdo totiž říká ano, někdo ne.

To nevím už sem psát asi nebudu, je tu dostatečně-krát:D.

A co výuka jazyků? Vím, že je to škola od školy, ale jestli je to velký skok, hlavně v nich, ze základky.

Moc ti/vám budu vděčná za jakékoli odpovědi, určitě pomůžou

Přijímačky

Teto rok se na gymnázium chystám a jsem hrozně zvědavá...Ale nerada bych spadla do takového toho "gympl mě akorát naučil používat taháky" a chtěla bych se opravdu učit z hodiny na hodinu a aby mi to tedy k něčemu bylo. Všechno. No uvidím, děkuji za hezký článek:)
www.tuskulum.blogspot.cz

Strach

Ahoj za chvíli mě čekají přijímací zkoušky a já si podala přihlášku na gymnázium. A teď jsem dostala strach, že se to všechno pokazím a nebo, že mi to na gymplu nepůjde. Každý mi říká jak je gympl náročný. Je to opravdu tak?

Dr. Keller

Já jsem studoval gympl a je i docela jednoduchý.

:-)

Mám za sebou první ročník a mohu říct, že je pro mě gympl stejný jako základka. Kromě toho, že domů dříve jak v pět docházím jen v pátek. A že se více projevila moje nechuť k fyzice a matice. A taky to, že na gymplu jsou lepší lidi. Hodiny jsou zábavnější. Srovnávám to jen na tom, kolik času to bere. Učila jsem se v šalině. Začala jsem i doma, protože látky je mnohem více. Takže před spaním dvakrát přečtu, přečtu v šalině, o přestávkách a hotovo. :-)

Moje osobnost se nemění, jenom se nemusím bát projevit se, uf!

Re: :-)

Já jsem si na začátku školního roku myslela, že fyziku prostě nedám... Ale nějak jsem se do ní naučila učit a nějak to šlo :) Já se učím i ráno v autobuse, jezdím hodinu, takže si toho stihnu zopakovat hodně. To se nemusíš bát projevit nikde! Říkej svůj názor, vyjadřuj se. Je to kolikrát to jediné, co pro nějakou změnu můžeš udělat...

Re: Re: :-)

Vyjadřuji se, když to má smysl. Na základce by mě nepochopili nebo by si ze mě dělali jen srandu. Je moc únavné vynakládat snahu zbytečně. Raději se soustředím na to, co má smysl. :-)

Příští rok..

Mě tohle všechno čeká příští rok, se vším z toho počítám :/ Bohužel.. horší známky, úbytek času i noví učitelé.. všechno bude nový a divný, aspoň pro začátek, počítám s tím, ale na druhou stranu, neumím si nedělat očekávání a bojím se, že budu zklamaná. Nejen že to bude divný, být na střední, ale hlavně jdu na intr (další nová zkušenost, které se bojím), ale největší mám strach, že mi střední rozbije vztah. Myslíš, že dokážu zůstat se svým klukem (na podzim spolu budeme rok a půl)? Strašně se toho bojím :( Aneb podařilo se ti udržet staré kontakty? Jinak moc děkuju za článek, strašně mě upoutal, protože se mě týká, ale hlavně má myšlenku a možná mě trochu polekal, ale i uklidnil :)

btw: Ta fotka je nádherná♥

Re: Příští rok..

Co se týká vztahu, mám přítele už rok a půl a museli jsme zažít ten zlom ze základky na střední... Denně dvě hodiny dojíždím, mám více učení, báli jsme se toho, protože přítel chodí i do práce... A musím říct, že jsme se báli zbytečně... Chápe, když se potřebuji učit, někdy mi i pomáhá, rozhodně nám to ve vztahu nepřihoršilo! Ale záleží na tom, jak to mezi sebou máte, jací jste a tak. Přátelské vztahy se některé přetrhaly, některé zase vznikly. Je přirozené, že když se s těmi lidmi neuvidíš, vztah trošku oslábne. S některými se vídám hodně, s některými méně, ale když už se vidíme, tak si máme stále co říct, jako dřív. Pokud to je ten pravý, pokud máš pravé přátelé, ani tento zlom vám nezabrání spolu dobře vycházet... :)

:)

Tvůj příspěvek mě příjemně upoutal, v září na gymnázium nastupuji, doufám, že to bude fajn! :))

Přidat nový příspěvek

KONTAKTY
                                                                                             Chcete se na něco zeptat? Máte návrh na dotazník, článek? Chcete 
 www.facebook.com/Baauuublog                                           něco zlepšit? Máte zájem o spolupráci? Kontaktujte mě!